{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.859 visninger | Oprettet:

DG
DG
Tilmeldt:
6. maj 2017
Følger: 13 Emner: 6 Svar: 20

Salt Kørsel {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har tænkt mig at hente min MC her på torsdag (fra mekanikeren) og køre en tur.

Gør det noget mht. til salt på vejen? Det kommer (ifølge tv2) til at regne 1-2 gange inden. Og er det nok bare at skylle den efterfølgende med noget koldt vandt og rense den?

Jeg har ikke helt styr på det, og det lader til at folk har blandet meninger om dette. smiley

Tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salt Kørsel
  • #1   3. apr 2018 Der skal ikke salt på en mc



  • #2   3. apr 2018 en grundig tur med haveslangen også er den fin igen. kør du bare

  • DG
    DG Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 13 Emner: 6 Svar: 20
    #3   3. apr 2018 Så det er ok så længe, at den får en ordentlig vask efterfølgende?

  • #4   3. apr 2018 Jeg vil mene at der er mange småbitte åbninger som ikke kan rengøres for salt. MC'en er jo ikke undervognsbehandlet som en bil og vi forventer jo længere levetid end for en bil... så vent derfor - det er kun et spørgsmål om ganske få dage, så er vejene 100% procent saltfri.

    I forhold til for ca. 15 år siden synes jeg mange tager meget let på det med saltning ... dengang sad vi alle og fulgte med på websider der viste hvornår der sidst var saltet. Det er der vist ikke mange der gør mere... og det undrer mig at så mange har været ude at køre velvidende at vejene er helt hvide af salt.


  • #5   3. apr 2018 På et eller andet tidspunkt bliver du så gammel at du selv kan bestemme hvornår du vil starte din sesson uden at skal bede om lov herinde smiley

  • #6   3. apr 2018 Kør ikke smiley smiley din mc ætser op smiley

  • #7   3. apr 2018 Så bliver din motorcykel 5 år mindre end hvis du bliver hjemme. Og hvad så??? Det er da en brugsgenstand.

  • #8   3. apr 2018 Hvilken mc har du??

  • #10   3. apr 2018 Jeg bytter cykel hvert år, så jeg køre bare smiley

    profilbillede
  • #11   3. apr 2018 Ville vente 3-4 md . Hvis min mc kostede mange mange mange penge. Men det gør Den heldigvis ikke. Så jeg er Ude og køre. .

  • #12   3. apr 2018 Ja. Hvis der er salt på vejen så er motorcyklen rustet op inden du er hjemme fra turen. Selvfølgelig...........

  • #13   3. apr 2018 Jeg har været ude nogle ture og tror jeg har kørt de første 250 km, man kan se inde på Vejdirektoratets hjemmeside hvornår der sidst er blevet saltet, jeg har været ude og køre når jeg kan se at det er over to døgn siden smiley ... ellers kan den jo vaskes

  • #15   3. apr 2018 Snup dig hellere en tur i bilen

  • #16   3. apr 2018 Til #11. Venter du rolig 3- 4 måneder mere, så er vi henne i sommerferien OG så er der grimme salt helt væk https://media.giphy.com/media/rdma0nDFZMR32/giphy.gif

  • #17   3. apr 2018 Ja man kan jo risikere at møde en med en æggemad helt hen i juli måned. Så faren er Ikke overstået. smiley

  • #18   3. apr 2018 Jeg bruger også salt på min æggemad og jeg er IKKE rustet op smiley

  • #20   3. apr 2018 #10:
    Hold op, hvor er den ulækker! smiley smiley


  • #21   4. apr 2018 Tak jens smiley

  • #22   4. apr 2018 Der er stor forskel på hvilken type cykel du har og hvad du foretrækker og går op i som motorcyklist. Der er himmelvid forskel på, om du har en MC til 35.000 kr eller du har en stående i garagen, der koster 250.000 kr.

    Du ser ALDRIG en Ducati Panigale, en BMW S1000RR eller en H2'er på vejen i marts/april måned, når der stadig er bare en smule salt på vejen. Just saying.

    Ses på vejen snart smiley


  • #24   4. apr 2018 #23 Der saltes ikke på søer, Jens Henrik smiley

  • #25   4. apr 2018 Jeg kender 2 med S1000RR der har kørt de sidste 2-3 uger smiley

  • #26   4. apr 2018 Jeg kører når jeg har lyst. Uanset hvilken motorcykel jeg har. Kald mig bare en rebel. Men jeg vil skide på formaninger om hvor farligt salt er for min nye motorcykel.

  • Brian B
    Brian B Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 7 Svar: 9
    #27   4. apr 2018 Jeg køre hele året hvis min MC ikke kan klare det er det bare ærgerligt jeg køber ikke MC for at pudse på den og den kun må køre i høj sol
    Mange køber en dyr bil den må godt køre hele året men en MC må kun køre i høj sol mærkelig holdning


  • #28   4. apr 2018 #27 har du så også undervognsbehandlet din mc? smiley

  • #29   4. apr 2018 Har kørt mange vinter sæsoner i unge dage. Så vidt jeg husker blev den Ikke væk,pga lidt salt.

  • #30   4. apr 2018 Seriøst. Er jeg den eneste der ikke kan se skyggen af salt på vejene her i Østjylland? Kanon tur i solskin her til eftermiddag. Mødte mange andre MC'er, bl.a. en meget ny GSXR 1000'er. Tror dælme sæsonen er startet nu. Det du'r!

  • #31   5. apr 2018 https://trafikkort.vejdirektoratet.dk/

    I min kommune har man sidst saltet 7 marts smiley


  • #32   5. apr 2018 TIL #26 + #27:

    Ej, nu må i simpelthen lige sige "hakuna matata" til jer selv, og tage 3 dybe vejrtrækninger. I pisker jo en stemning op. Slap dog af, og nyd foråret?

    Jeg er helt enig med #4, der skriver, at der er mange små steder, som man har meget svært ved at nå med vandslangen på diverse motorcykler, der hvor saltet kan sætte sig.

    Jeg er også helt med på, at nogle motorcyklister anvender deres motorcykel som et decideret transportmiddel hele året, nogle pudser og vasker sjældent deres motorcykel, andre er ligeglade med udseendet og lidt rust - så længe lortet kører og de har det sjovt og nyder hver tur. Det er DERES holdning. Ligesom min holdning er, at jeg hellere vil vente med en køretur til salten er 100% væk fra mit område, og at det er minimum 10 grader. Jeg forstår, hvorfor i kører i marts måned, og nogle i januar, men dette får ikke mig til at ændre MIN holdning. Jeg gider ikke køre i 7 grader med risiko for salt. Jeg går som motorcyklist meget op i, at min maskine står 100% skarpt, uden mulighed for, at salt kan hygge sig på mit udstødningssystem, fodhvilere mv.

    Det var netop også derfor jeg skrev, at det kommer an på hvilken type motorcyklist man er.

    Og argumentet: at sammenligne en bil om vinteren med en mc om vinteren er ude af proportioner. Som tidligere skrevet (undervognsbehandling). Og en bil er "gemt væk fra bunden, hvor der VIL komme rust nogle steder (også selvom den er behandlet). En motorcykel er meget åben og synlige samtlige steder, så det kan nemmere ses på en mc. Desuden har mange en mc, fordi de nyder at få luft om sommeren (ikke chillfaktor -47 som i januar) og har det som en hobby og pudse/hygge-ting. Derfor har de bilen, som de kan bruge om vinteren i træls vejr, når man alligevel ikke har mulighed for at presse maskinen til knæet i sving. Jeg vil hellere sidde i min lille bil i start marts, for køreglæden er for mig, ikke eksisterende på en mc i koldt vejr.

    Du siger, at folk, der ikke ønsker at udsætte sin mc for salt, eller risiko herfor har en "mærkelig holdning". Jeg vil snarere mene, at det er en mærkelig holdning, ikke at forstå og respektere andres valg.

    Kør dog for pokker som i selv lyster, men lad vær at hidse jer op over andre, der fortæller trådejer at salt er dårligt for en mc. For det er det.


  • #33   5. apr 2018 #25, der findes altid undtagelser, og dine venner er et fåtal. Hvis jeg tæller 20 motorcykler på vejene i marts måned, så ser jeg ofte ikke én nyere superbike, men alle ældre motorcykler eller touringmaskiner/choppere.

    Men glædeligt, at de allerede har været tilfredse med vejret de sidste 3 uger - det har jeg sku ikke smiley

    Jeg tager også min ud snart, vi ses på vejen!


  • #34   5. apr 2018 #31 du er heldig! Bruger selv samme side, og de saltede i mit område i Odense så sent som i går d. 4 april........ smiley

  • Kåre L
    Kåre L Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 46
    #36   10. apr 2018 Hvis vejen er tør, er saltet det også. Så er der ingen fare, med mindre man kører hjem og gør saltet vådt med haveslangen, og derefter sætter mc i garage, hvor den kan holde fugtigheden i evigheder, så skal man nok se resultater af saltet.
    Generelt synes jeg, det er svært at finde motorcykler af de anerkendte mærker, der har tilnærmelsesvis de samme rustproblemer, som man ser på biler. Motorcykler er måske bygget til at blive brugt over hele verden. Jeg har kørt på en gammel motorcykel hele åreti ti år, og det ser ud som, at det eneste der bliver grimmere, er de steder, hvor der er egentlige skader på lak. Det får så bare lidt olie med ujævne mellemrum.


Kommentér på:
Salt Kørsel

Annonce